piątek, 22 stycznia 2016

Przerabianie PDF na XSD

Koleżanki z mojej ulubionej Facebook'owej grupy poprosiły o nagranie tutoriala na temat przerabiania wzorów z pdf na xsd. Zebrałam się więc w sobie i filmik nagrałam ;)

Do wykonania całej operacji potrzebne będzie kilka programów:

1. STDU Viewer - do otwierania plików PDF. Ważne, żeby był to ten program, ponieważ w odpowiedni sposób kopiuje nam znaki z PDF. Są wyjątkowe sytuacje kiedy nie spełnia on swojej roli, ale jest to materiał na osobny post. W przypadku prostego schematu, bez żadnych udziwnień w symbolach, jest to najlepszy program.
Pobierzemy go tutaj.

2. Notatnik - standardowo w każdym systemie Windows

3. VirtualStitch - program przeznaczony do przerabiania schematów przedstawionych w formacie pdf, png i jpg na xsd.
Pobierzemy go tutaj.
Edit: Żeby pobrać program trzeba być zalogowanym użytkownikiem.

4. Pattern Maker - pisałam o nim więcej tutaj.
Edit: Pattern Maker musi być w pełnej wersji. Na stronie jest do pobrania wersja Viewer. Służy ona tylko do otwierania gotowych plików *.xsd

Przejdźmy zatem do filmu:




W filmie pokazałam przeróbkę schematu, w którym nie występowały prawie żadne problemy (oprócz wspomnianego koloru White). Zdarza się, że po skopiowaniu i zapisaniu palety okazuje się, że w VirtualStitch symbole powtarzają się nam i dopóki tego nie poprawimy nie jesteśmy w stanie nic więcej zrobić.
Póki co próbuję znaleźć najłatwiejsze rozwiązanie tego problemu. Gdy się mi uda z pewnością się podzielę :)


Pytania kierujcie w razie czego na email: haftowanyzakatek@gmail.com. Postaram się odpowiadać na bieżąco, ewentualnie stworzę post z powtarzającymi się pytaniami :)

Serdecznie witam wszystkie nowe osoby na moim blogu :) Wprowadziłam dzisiaj trochę zmian, m.in. blog nie jest już prowadzony pod moim imieniem i nazwiskiem. W związku z tym zmieniło się również konto Google bloga i niestety nie mogłam przenieść obserwatorów. Także jeżeli ktoś mnie obserwował i nadal ma ochotę zapraszam ponownie ;)

47 komentarzy:

  1. Sporo wody upłynie zanim to ogarnę po swojemu .Kompletny ze mnie neptyk komputerowy. Poruszam się w obrębach tylko popularnych dlatego baaardzo cenię poświęcony przez Ciebie czas abyśmy byli mądrzejsi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny wpis :) Wspaniale to wytłumaczyłaś, dziękuję :) Zrobiłam dwa PDFy i ślicznie mi się zapisało w Virtual St. Muszę jeszcze zdobyć Patter Maker w pełnej wersji i uwolnię się wreszcie od PDF :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale, że zechciałaś to wytłumaczyć. Na pewno się przyda tym haftującym przez różne specjalne programy :) Fajnie, że się dzielisz swoją wiedzą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za instrukcję, ale mam problem ze ściągnięciem VirtualStitch. Mam Windows9.
    Klikam na link VirtualStitch 2.0 i nic mi się nie pobiera. Może czegoś mi brakuje, a może trzeba się zarejestrować na tym rosyjskim forum?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarejestrowałam się tam i wtedy udało mi się ściągnąć program.

      Usuń
    2. Hm, wszystko pościągałam i zrobiła według filmu, ale jednak utknęłam na ostatnim punkcie. A mianowicie na otwieraniu plików w programie Pattern Maker. Ściągnęłam go z tej strony o której pisałaś, tą darmową wersję Pattern Maker Viewer, ale w nim te pliki nie otwierają się:( Ty masz inną wersję tego programu. Pełną. Nawet byłam skłonna kupić ten program, ale strona producenta jest tak stara, że aż strach i oferują go na płytach a nie elektronicznie. POMOCY!

      Usuń
    3. Edytko napisz na mojego e-maila haftowanyzakatek@gmail.com Postaram się rozwiązać Twój problem :)

      Usuń
    4. Wysłałam na ten adres wczoraj wiadomość, ale dziś mi wróciła i pewnie jej nie dostałaś? Może ja podam mój adres edytainspiracja@gmail.com i wysłałabyś pustego maila a ja napiszę zwrotną wiadomość do Ciebie? Wiem, robię Ci kłopot. Sorry!

      Usuń
  5. Jesteś genialna, jeszcze nie próbowałam ale mam nadzieję, że mi się uda.
    Dzięki!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia :) W razie pytań pisz na maila :) Jak będę umiała to pomogę ;)

      Usuń
  6. Super instrukcja, udawało mi sie przerobić wzór :) Mam tylko problem z tym odtatnim programem mam tam napisane po rosyjski albo tylko znaki zapytania :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała instrukcja. Po powrocie do domu zgram sobie wszystkie programy i będę działała. Jesteś wielka.Serdecznie dziękuję.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam , ja nie wiem jak sciagnac ten program z rosyjskiej strony, nie moge znalezc przycisku pobierz, bardzo prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, na tej stronie: http://www.sunstitch.in.ua/programs/99-virtual-stitch-3-0.html poszukaj w tekście Ссылка для скачивания: VirtualStitch 3.1 i kliknij w link Virtual Stitch 3.1

      Usuń
    2. Dzieki, mam jeszcze jedno pytanie. Czy PM jest niezbedny jesli chce uzywac aplikacji crossty? Czy te pozostale programy mozna sciagnac na tableta z androidem czy tylko sa pod windows?

      Usuń
    3. Dzieki wielkie juz sobie poradzilam. Czy uzywajac aplikacji crossty musze miec PM?

      Usuń
    4. Mam problem z programem PM nie chce otwierac plikow, tzn jak klikam w otworz program sie zamyka i tyle :(

      Usuń
    5. Aplikacje raczej są na Windows. PM nie jest potrzebny, żeby używać aplikacji Crossty. Ale jeżeli chcesz przerabiać wzory pdf na xsd to już tak. Skąd pobrałaś PM?

      Usuń
    6. Pobralam z twojego linku. Miałam na myśli PM w kontekście przerabiania wzoru. Czy pliki zapisane w jpg też da się przerobić na xsd? Czy to już za dużo dobrego ? ;)

      Usuń
    7. Chyba to już za dużo dobrego :P Gdzieś mi mignęło, że przerabiają wzory zapisane w png, ale nie próbowałam :)

      Usuń
  9. Witam. Czy przerabiałaś wzory z PDF z firmy "Golden kite"? W tych wzorach występują melanże kolorów - czy program potrafi przerobić.Jak ewentualnie jak mu pomóc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdarzało się mi już przerabiać GK gdzie są mieszane kolory. Tutaj jest nawet film gdzie jest taki przykład pokazany http://www.sunstitch.in.ua/video-lessons/48-repaint-pdf-with-virtualstitch20.html

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedź. Bardzo fajna instrukcja.

      Usuń
    3. Witam ponownie. Ściągnęłam wszystkie programy z miejsc z których pokazałaś.Robiłam wszystko tak jak opisywałaś w filmiku (po kilka razy różne wzory) ale nie mogłam prze-konwertować wzoru. Program Vitrual Stich (co prawda wersja 3,1) nie pozwolił mi zrobić drugiego kroku. Paletę udało się zapisać ale schematu z notatnika nie udało się z żadnym przypadku. Pokazywał mi błąd i za żadne skarby nic nie mogłam dalej zrobić. Próbowała z trzema wzorami. Czy możesz ni w jakiś sposób pomóc?

      Usuń
    4. Wybacz, że dopiero się odzywam, ale niestety sprawy osobiste nie pozwalały zaglądać na bloga. Napisz proszę na e-mail haftowanyzakatek@gmail.com jeśli nadal masz problemy. Łatwiej się mi komunikować przez e-mail.

      Usuń
  10. niestety STDU zamiast symboli kopiuje mi tylko kwadraciki. co robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie każdy schemat da się przerobić na xsd. Zależy w jakiej formie został w pdf zapisany. Jeśli nadal potrzebujesz pomocy napisz proszę na e-mail haftowanyzakatek@gmail.com Spróbuję jakoś pomóc :)

      Usuń
  11. Witam, mam problem gdy klikam w link do programu virtual slitch zostaje przekierowywany do ruskiej strony.Prosiłbym o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, link jest prawidłowy, ponieważ to rosyjski program. Na stronie trzeba się zalogować i wtedy można go pobrać. W razie problemów pisz na haftowanyzakatek@gmail.com

      Usuń
  12. Witam. Mam problem otóz skopiowałem schemat (ale schemat jest kolorowy tzn symbole i kolory ) i niestety wklejając do notatnika wychodzi mi jedna kolumna a literkami a nie skopiowany schemat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Andrzeju proszę przesłać mi schemat na maila haftowanyzakatek@gmail.com Postaram się sprawdzić co i jak. Niestety nie każdy plik da się przerobić :(

      Usuń
  13. Witam. Jeśli nie mam pattern maker a np crossty lub cross stitch saga to działa to tak samo?
    Agnieszka Potępa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, niestety nie. Pattern Maker jest potrzebny, aby przerobić wzór, natomiast w Crossty lub Cross Stitch Saga można otworzyć na telefonie/tablecie już przerobiony wzór.

      Usuń
    2. Witam
      Pisałaś w instagramie abym napisała do ciebie na maila w związku z przeróbką pdf na xsd ( Harfa888). Ale jest jakiś błąd w adresie chyba i nie wysyła.Może podam mój e-mail i Ty napiszesz coś lub nawet pustego wyślesz.
      aga.stopka@gmail.com
      Dziękuję z góry
      Agnieszka

      Usuń
  14. a u mnie jest problem bo kolory sa zaznaczone na czerwono i nie nie moge kliknac tych kwadtratów

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,
    Cudny filmik! Ale mogłabym prosić o pomoc? Wydaje mi się, że paleta i schemat powinny być ok, a i tak pojawia się komunikat o jakimś błędzie (próbowałam przetłumaczyć, ale nadal nie mam pojęcia, w czym rzecz...). Mogłabym podesłać Ci schemat i paletę do sprawdzenia?
    Pozdrawiam serdecznie:*
    Olga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o kontakt na haftowanyzakatek@gmail.com :) Pozdrawiam

      Usuń
  16. witam mam schemat PDF ale niestety nie kopiują się symbole. Proszę o pomoc. Mam też pytanie czy pdf stworzony z JPG albo zeskanowany przez skaner da się przerobić? Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie każdy schemat da się przerobić. Stworzone z JPG lub zeskanowane raczej na pewno tą metodą nie da rady. Proszę o kontakt na haftowanyzakatek@gmail.com, sprawdzę co da się zrobić. Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Dzień dobry Pani 😊mam takie zapytanie.czy kolory mieszane da się dobrze przekopiowac do programu Virtual Stitch? Właśnie próbuje. Jednak kiedy wklejam skopiowana palete z blendami to mi się wyświetla komunikat że kolorów jest za dużo...czy jest na to jakaś rada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haftowany zakątek21 sierpnia 2020 05:29

      Dzień dobry. Przepraszam, że dopiero odpisuję. Przerabiałam już z kolorami mieszanymi, ale nie do końca pamiętam. Proszę podesłać na maila wzór to w wolnej chwili pokombinuję ��

      Usuń
  18. Witam serdecznie . mam problem z przerobieniem wzoru. Posiadam system operacyjny Windows 10 pro i w notatniku nie mogę zapisać pliku z kodowaniem UNICODE. jest tylko ANSI: UTF 8 : UTF8 z BOM; UTF16 LE i UTF16 -BE . Jak zapisać lub dodać kodowanie unicode - czy jest to do przejścia. Jeśli mozesz pomóc to prosiłabym. Pozdrawiam Ewa Jezierska.

    OdpowiedzUsuń
  19. WItaj ponownie doczytałam ,że UTF to to kodowanie unicode- tylko który z tych 4 dostępnych wybrac? Czy coś wiesz na ten temat - spróbuje z podstawowym. UTF 8 zobaczymy co wyjdzie. Pozdrawiam. Ewa Jezierska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haftowany zakątek17 października 2020 09:10

      Witaj, wydaje mi się, że próbowałam przerabiać właśnie z UTF8 i wyszło. Pozdrawiam

      Usuń
  20. Witam,
    chciałabym podziękować za instrukcje jak należy przerobić wzór. Jednak mam prośbę, ponieważ nie kopiuje mi symboli i wzoru - wzór zakupiłam jako pdf z Coricamo i nie wiem, gdzie robię błąd. Byłabym wdzięczna za pomoc.
    https://www.coricamo.pl/haft-krzyzykowy/23007-wzor-graficzny-niewinnosc.html
    pozdrawiam
    Grażyna Kaźmierczak

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie zapraszam do komentowania :)