niedziela, 29 listopada 2015

Aplikacje przydatne przy hafcie krzyżykowym

Przedstawiam kilka aplikacji na komputer, telefon/tablet, które mogą przydać się hafciarkom.

1. Pattern Maker for cross-stitch



Mój ulubiony program na komputer. Jest aplikacją przeznaczoną do projektowania wzorów haftu krzyżykowego. Producent proponuje nam dwie wersje programu Standard i Professional. Pierwsza zawiera funkcje przydatne hobbystom, druga przyda się głównie profesjonalnym projektantom. Dodatkowo producent proponuje rozszerzenie Machine Embroidery używane do haftu komputerowego.
Program można zakupić na stronie producenta HobbyWare

Wzory tworzone w programie zapisywane są w formacie .xsd. Do ich otwierania, przeglądania i drukowania producent udostępnia nam bezpłatny program Pattern Maker Viewer (do pobrania tutaj).

W internecie możemy znaleźć wiele wzorów, które zostały przerobione na format xsd. Lubię z nich korzystać ze względu na możliwość dostosowania wzoru do własnych potrzeb. Oprócz tego korzystałam z niego haftując z komputera. Mogłam zaznaczyć na wzorze obszar już wyhaftowany.

2. Adobe Acrobat Reader DC



Program do otwierania PDF, który mam domyślnie zainstalowany na Windows 10. Pozwala zaznaczyć fragment tekstu PDF'a i go podświetlić, dzięki czemu można oznaczyć wyhaftowany fragment.

3. ezPDF Reader




Jak dla mnie jeden z lepszych programów do obsługi PDF. Posiadam bezpłatną wersję na komputer pobraną ze sklepu Windows. Natomiast na tablecie testuję wersję trial na androida (dostępna również na telefon). Ale zdecydowanie zainwestuję w pełną wersję (koszt. ok. 19zł).
Program pozwala na podświetlanie wybranego fragmentu tekstu, ale również (myślę, że wielu osobom ta opcja przypadnie do gustu) pozwala na wyszukanie symbolu.


Jeśli chcecie zaoszczędzić papier i lubicie pracować na komputerze/tablecie/telefonie gorąco polecam ww. aplikacje.

9 komentarzy:

  1. Dziękuję za informacje. Zaczęłam korzystać z ezPDF na tablet, ale małe wzory. Duże projekty jeszcze skreślam na papierze, ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem, że podświetlając wyhaftowany już obszar, program zapamiętuje to (zapisuje te zakreskowane pole) i gdy następnym razem otwieram ten PDF to widzę od razu gdzie skończyłam i moge dalej zakreślać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że już sama wiesz, ale tak, zapamiętuje już zaznaczone obszary :) Dzięki za informacje na temat Adobe :)

      Usuń
  3. Świetny post, bardzo przydatny. Jestem fanką wzorów w formacie .xsd, dużo mogę sobie tam sama ustawić i drukować w takiej formie jaka jest dla mnie najwygodniejsza. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dołączyłam do Twojego bloga i już tu zostanę - tyle rzeczy juz się nauczyłam przeglądając go :) Mam Pattern Maker Vivier i jestem nim zachwycona, ale wersja pełna jest trochę droga... nie wiesz, gdzie można kupić ją taniej ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak w ezpdf reader zaznaczyc wybrany symbol na calym obtazku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytrzymuję dłużej na wybranym symbolu. Następnie wybieram opcję copy. Drugi raz przytrzymuję i wybieram search. W puste pole wklejam i ok.

      Usuń
  6. Jak w pzpdf reader podswietlic wybrany symbol na haftowanym obrazku?

    OdpowiedzUsuń
  7. a czy da się jakoś powiekszyć stronę, bo nie mogę znaleźć tej opcji

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie zapraszam do komentowania :)